FANDOM

The Legend of Zelda: The Wind Waker (jap. ゼルダの伝説 風のタクト Zelda no Densetsu: Kaze no Takt?) – pierwsza wydana na konsolę Nintendo GameCube gra z serii The Legend of Zelda.

Opis fabuły Edytuj

Akcja gry umieszczona jest setki lat po historii przedstawionej w The Legend of Zelda: Ocarina of Time i rozpoczyna się na Outset Island (tłum. "Wyspa Wyjścia"), czyli rodzinnej wyspie głównego bohatera - jednej spośród wielu wysp znajdujących się na Great Sea (tłum. "Wielkim Morzu"). Hero of Time (czyli Link z Okaryny Czasu) czczony jest przez ludność jako legendarny bohater, który pokonał w przeszłości wielkie zło zagrażające światu. Zgodnie z obrzędem każdy chłopiec skończywszy 12 lat przywdziewa zieloną tunikę na wzór Bohatera Czasu.

Gra rozpoczyna się w dniu 10 urodzin chłopca imieniem Link (każdy Bohater zrządzeniem przeznaczenia nosi takie imię). Przyszły Bohater jeszcze nic nie wie o swoim przeznaczeniu ani o przygodach, które na niego czekają. W tym momencie kończy się prolog i rozpoczyna gra właściwa. Pierwszy prezent w dniu urodzin Link otrzymuje od swojej siostry Aryll - jest nim luneta. Chłopiec wypatruje nim gigantycznego ptaka niosącego w szponach młodą dziewczynę i atakowanego przez salwy pirackiego okrętu. Jedna z kul trafia olbrzyma prosto w dziób i ten wypuszcza swą zdobycz ponad gęstym lasem wyspy. Dzielny Link postanawia udać się jej na ratunek, lecz najpierw udaje się na przyśpieszony kurs walki mieczem u wyspiarskiego fechmistrza imieniem Orca i otrzymuje od niego swój pierwszy oręż - Miecz Bohatera (oryg. Hero's Sword). Akcja okazuje się sukcesem - Link ratuje szefową piratów Tetrę, lecz po chwili jej oprawca powraca i porywa Aryll.

Chcąc uratować siostrę Link pragnie odpłynąć na pirackim statku. Początkowo Tetra zdecydowanie się sprzeciwia, lecz przekonuje ją Rito - ptakopodobny listonosz, który widział całe zajście i opowiada jej, że to właśnie chłopiec z zieleni uratował ją przed potworami w lesie. Mówi także, iż to z jej powodu ptak porwał Aryll, gdyż gdyby piraci nie pojawili się w pobliżu wyspy, ptak także by się na niej nie znalazł. Tetra dowiaduje się także, że ten wielki ptak poszukuje "dziewcząt z długimi uszami", a jako bazę wypadową ma Forsaken Fortress (tłum."Zapomniana Forteca"). Szefowa piratów ugina się pod argumentacją listonosza i zgadza się zabrać Linka ze sobą. Odegra ona w dalszej części gry ogromną rolę i będzie niezwykle pomocna dla młodego bohatera.

Edycja limitowana Edytuj

Gra została również wydana w specjalnej. dwupłytowej edycji limitowanej. Bonusowa płyta zawiera grę The Legend of Zelda: Ocarina of Time w dwóch wersjach - zwykłej (z Nintendo 64) oraz trudniejszej (Master Quest), w której niektóre przedmioty, wrogowie i sekrety znajdują się w innych miejscach.

Seria The Legend of Zelda
Główna seria The Legend of ZeldaThe Adventure of LinkA Link to the PastLink’s AwakeningOcarina of TimeMajora’s MaskOracle of SeasonsOracle of AgesFour SwordsThe Wind WakerFour Swords AdventuresThe Minish CapTwilight PrincessPhantom HourglassSpirit TracksSkyward SwordA Link Between WorldsTri Force HeroesBreath of the Wild
Spin-offy Game & Watch: Zelda · Freshly-Picked Tingle's Rosy Rupeeland · Tingle's Balloon Fight DS · Link's Crossbow Training · Too Much Tingle Pack · Color Changing Tingle's Love Balloon Trip · Hyrule Warriors · Hyrule Warriors Legends · Hyrule Warriors: Definitive Edition
Alternatywne wersje gier BS The Legend of Zelda · Ancient Stone Tablets · The Legend of Zelda Game Watch · Mystical Seed of Courage · Ocarina of Time Master Quest · Collector's Edition · Ura Zelda
Gry na CD-i Link: The Faces of EvilZelda: The Wand of Gamelon Zelda's Adventure
Inne Serial animowany · Mangi · Komiksy · The Legend of Zelda Monopoly · Defenders of the Triforce