FANDOM

The Legend of Zelda: Majora's Mask (jap. ゼルダの伝説 ムジュラの仮面 Zeruda no Densetsu Mujura no Kamen; z ang. Legenda Zeldy: Maska Majory) – komputerowa gra przygodowa wyprodukowana i wydana w 2000 roku przez Nintendo na konsolę Nintendo 64. Jest to część serii The Legend of Zelda. W pierwszym tygodniu w Japonii sprzedano 314,000 kopii, w sumie na świecie sprzedano 3 mln kopii. Tytuł wydano również na konsolę GameCube w edycji kolekcjonerskiej The Legend of Zelda: Collector's Edition, a także na Wii.

Fabuła Edytuj

Gra opowiada o przygodach Linka, długouchego chłopca, którego koń zostaje porwany przez leśnego stwora – Skull Kida. Bohater podąża za nim, aż trafia do wielkiej krainy zwanej Termina, która stanęła w obliczu apokalipsy – wielkiej zagłady, która nieuchronnie się zbliża. Skull Kid skradł Maskę Majory, która posiada wielką moc, a w niepowołanych rękach może powodować wiele złego. Zadaniem Linka będzie powstrzymanie wielkiego antagonisty przed unicestwieniem Clock Town.

Muzyka Edytuj

Muzykę do gry skomponowali Koji Kondo i Toru Minegishi. W dużym stopniu jest to przerobiona muzyka z The Legend of Zelda: Ocarina of Time. Została wydana 23 czerwca 2000 roku na dwóch płytach CD i składa się z 112 utworów.

Triforce1 The Legend of Zelda (seria) Triforce1
Triforce1Główne gryTriforce1 The Legend of ZeldaThe Adventure of LinkA Link to the PastLink’s AwakeningOcarina of TimeMajora’s MaskOracle of SeasonsOracle of AgesFour SwordsThe Wind WakerFour Swords AdventuresThe Minish CapTwilight PrincessPhantom HourglassSpirit TracksSkyward SwordA Link Between WorldsTri Force HeroesBreath of the Wild
Triforce1PostacieTriforce1 LinkZeldaGanon