FANDOM

The Legend of Zelda (jap. ゼルダの伝説 Zeruda no Densetsu?) – komputerowa przygodowa gra akcji, wyprodukowana i wydana przez Nintendo. Ukazała się na konsoli NES w 1986 roku w Japonii, a następnie w 1987 roku w USA[1]. Jest to pierwsza część serii gier komputerowych The Legend of Zelda.

Fabuła Edytuj

Głównym bohaterem gry jest młody chłopak, Link, który musi odzyskać przedmiot zwany Triforce of Wisdom oraz uratować tytułową księżniczkę Zeldę, pogrążoną w głębokim śnie[3].

Rozgrywka Edytuj

Bohater wędruje przez góry, lasy oraz podziemia. Akcja gry przedstawiona jest w widoku z lotu ptaka, a obraz przesuwa się automatycznie, kiedy bohater podchodzi do krawędzi ekranu[2].Link za pomocą miecza walczy z kolejnymi wrogami – kiedy jest w pełni zdrowy, może rzucać nim niczym pociskiem, jednak kiedy jest raniony – nawet lekko – może atakować tylko w starciu bezpośrednim. Poziom życia Linka przedstawiony jest w postaci ikon serca. Świat gry cechował się otwartością – sześć z ośmiu podziemi było od razu dostępnych dla graczy,przez co gracz mógł łatwo się zgubić[4].

Porty Edytuj

BS Zelda Edytuj

Wersja gry na snesa która pojawiła się w na dodatku snes satelleview.Grafika ostała zmieniona,udźwiękowienie jest na zmienione na 16-bitowe.

Nes Classic Edytuj

Równierz pojawiła się na gba,serii Nes Classic.

Okładki Edytuj

The Legend of Zelda

Amerykańska okładka na nesa

Zelda fds

Japońska okładka na Famicom Disk System

Zelda gba

Okładka na Game Boy Advance

The Legend of Zelda Japanese

Japońska okładka na Famicoma